IT Support Engineer

  • Houten
  • € 2.350,- en € 3.500,-
  • Fulltime

Bij de Koning draait alles om kwaliteit, innovatie en de menselijke factor. We realiseren veilige en efficiënte werkplekken, netwerken en infrastructuuroplossingen, met een sterke focus op langdurige samenwerking met onze klanten. Onze specialisten krijgen veel vrijheid en verantwoordelijkheid om voor onze klanten de beste oplossingen te realiseren, waarbij we producten toepassen van verschillende leveranciers. Naast uitgebreide certificeringsmogelijkheden stimuleren wij het toepassen van jouw kennis in het dagelijks beheer en projecten voor onze MKB+, grootzakelijke en Enterprise klanten. Nieuwsgierig naar de ontwikkelmogelijkheden en dagelijkse uitdagingen als IT Support Engineer bij de Koning? Wij vertellen jou graag meer!

Wat ga je doen

Als IT Support Engineer bij de Koning ben je verantwoordelijk voor de correcte registratie en afhandeling van incidenten en change requests, die telefonisch, per e-mail of als tickets in het systeem binnenkomen. Je zult ongeveer 80% van de verzoeken remote of on-site oplossen, waarbij je kunt rekenen op ondersteuning van de IT System Engineers.

Dagelijks krijg je te maken met uiteenlopende verzoeken van onze klanten, die je met jouw eigen kennis en ervaring zult behandelen. Er is geen strakke sturing op escalaties, waardoor er veel ruimte is voor jouw kennisontwikkeling door begeleiding van je ervaren collega’s. Signaleer je kansen bij onze klanten om efficiënter en/of veiliger te werken, bijvoorbeeld door nieuwe technologieën toe te passen, dan krijg je de ruimte om deze uit te werken en te presenteren.

Als IT Support Engineer ga je een persoonlijk ontwikkeltraject in, waarbij je jezelf uitvoerig zult certificeren op technisch vlak. De doelen worden samen met jou bepaald, beoordeeld en vanuit de Koning ondersteund en beloond. Naast technische doelstellingen is er ook ruimte om cursussen met betrekking tot persoonlijke ontwikkeling te volgen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Het bieden van technische ondersteuning via telefoon, e-mail en het ticketsysteem aan onze klanten.
  • Het analyseren en oplossen van technische problemen, zoals softwareproblemen en netwerkconnectiviteitsproblemen.
  • Het bijdragen aan het verbeteren van de interne processen en procedures op de supportafdeling.
  • Het ondersteunen bij de voorbereiding en uitvoering van klantprojecten.
  • Meedraaien in het beheer van de eigen hosting en managed service omgevingen.
  • Het opstellen en onderhouden van technische documentatie.

Wij vragen

  • Je beschikt over een afgeronde mbo-opleiding in ICT-beheer, netwerkbeheer of IT-expert systems en security of vergelijkbaar.
  • Je hebt relevante stage- of werkervaring opgedaan en zoekt nadrukkelijk een functie, die jou technisch meer uitdaagt.
  • Je hebt een technische drive en wilt je graag snel ontwikkelen.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Wij bieden

Een uitdagende werkomgeving voor IT Support Engineers, die over een technische drive beschikken en zichzelf snel willen ontwikkelen. Een hecht, warm team en gezellig team. Vanwege de platte organisatiestructuur is er geen strakke sturing op escalaties, maar wel tijd en ruimte om klanten echt verder te helpen. Een passend takenpakket om jou uitgedaagd te houden, waarin je kunt rekenen op:

  • Arbeidsovereenkomst voor 32-40 uur per week met de nadrukkelijke intentie om deze na één jaar om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Indicatie fulltime startsalaris tussen de € 2.350,- en € 3.500,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek (afhankelijk van ervaring en potentie) met de mogelijkheid intern door te groeien in verantwoordelijkheid en beloning.
  • Een variabele beloning, die jaarlijks wordt uitgekeerd op basis van het gerealiseerde bedrijfsresultaat.
  • De werkweek loopt van maandag tot en met vrijdag, waarbij je jouw werktijden flexibel kan indelen.
  • De kantoorlocatie is Houten, incidenteel klantbezoeken op verschillende locaties in (midden) Nederland, met de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer
  • Leaseauto met tankpas behoort tot de mogelijkheden als je vaker bij klanten komt en mee gaat draaien in de projecten.
  • Laptop (inclusief accessoires) en telefoon (inclusief abonnement) ter beschikking.
  • Jaarlijks 8% vakantiegeld, standaard 24 doorbetaalde vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband en een collectieve pensioenregeling.
  • Snelle leerlingen kunnen rekenen op een passend opleiding- en ontwikkelbudget, met de mogelijkheid om versneld door te groeien richting IT System Engineer.
  • Regelmatig gezamenlijke activiteiten met jouw collega’s.

Over de Koning

Een no-nonsense bedrijf met techniek in het DNA dat mensen vooropstelt: zo kun je Koning het best
omschrijven. Kwaliteit is een randvoorwaarde voor ons. Ons motto luidt dan ook: ‘We doen het goed
of we doen het niet.’ Vanuit die gedachte bieden wij al meer dan 27 jaar betrouwbare ICT-oplossingen aan onze klanten. Met hen onderhouden wij langetermijnrelaties. Want fijn samenwerken om organisaties blijvend te helpen, daar worden wij gelukkig van.

Interesse

Heeft onze vacaturetekst jouw interesse gewekt? Neem dan rechtstreeks contact op met Maykel
Korndewal via 06-81288290 of solliciteren@koning-ict.nl.

Maykel Korndewal behandelt jouw reactie vertrouwelijk en neemt graag de tijd om jou meer te
vertellen over onze organisatie.

De sollicitatieprocedure ziet er als volgt uit:

  • Doornemen cv/telefonische kennismaking Maykel Korndewal.
  • Kennismakingsgesprek Robert de Koning/doorspreken wederzijdse verwachting.
  • Inhoudelijk gesprek Robert de Koning/technische kennis in kaart brengen.
  • Arbeidsvoorwaarden doornemen/ondertekenen overeenkomst.